3. september 2024
Isfjord: Bartnes gir seg ikke før problemet er løst
For sjømatprodusenten Isfjord på Orkanger, er pålitelige kjøleløsninger avgjørende for å opprettholde produksjonen av laks og ørret i verdensklasse. Bartnes sørger for stabil drift og kontinuerlig oppfølging av kjøleanlegget på fabrikken.
Isfjord åpnet sin nye fabrikk på Orkanger i 2019. Her fileteres, pakkes og distribueres kvalitetsprodukter som fersk og røkt laks og ørret. Fabrikken leverer store mengder varer til dagligvarekjeder og lokale aktører i inn- og utland.
Avhengig av pålitelige kjøleløsninger
Adnan Kaniza, teknisk avdelingsleder hos Isfjord, forteller hvor viktig et optimalt kjøleanlegg er for driften.
— Hele 25 000 frysevarer skal holdes nedkjølt til enhver tid, så vi kan trygt si at kuldeløsningene er det viktigste maskineriet vi har på huset.
— Hvis kjøleanlegget ryker er vi avhengige av å få det operativt igjen så raskt som mulig for å unngå nedetid og svinn. Derfor er det godt å ha Bartnes i ryggen – de er en pålitelig partner, alltid tilgjengelige for service og feilsøking hvis det skulle være noe.
Skreddersøm og rådgivning
Isfjord sto ovenfor betydelige utfordringer da de skulle flytte inn i de nye fabrikklokalene på Orkanger. Kjølekapasiteten var nemlig feildimensjonert.
— Med hjelp fra Bartnes ble det gjort store utbedringer og ombygginger av kjøleanlegget, for at det skulle fungere best mulig. Vi har brukt Bartnes som rådgivere for å finne og eliminere mulige utfordringer som kan oppstå i hverdagen, forteller Adnan.
— Som samarbeidspartner er Bartnes løsningsorienterte, og hjelper oss med mye mer enn bare kjøling.
— Gir ikke opp før problemet er løst
Isfjord og Bartnes har samarbeidet i en årrekke, men etter åpningen av Orkanger-fabrikken, utviklet vi et større og tettere forhold
— Vi krever mye oppfølging og spesialkompetanse, og Bartnes stiller alltid opp. Selv om de er travelt opptatt med andre kunder, gjør de likevel alt de kan for å hjelpe oss, forteller Adnan.
— Jeg kan ringe når som helst på døgnet, og de svarer meg alltid. Bartnes gir god service, stiller opp til rett tid, møter opp ivrige – og gir ikke opp før problemet er løst.
For Adnan og Isfjord er kombinasjonen av teknisk kompetanse og tilgjengelig service svært verdifullt i arbeidshverdagen.
— Denne tilgjengeligheten, kombinert med høy teknisk kompetanse blant Bartnes sine teknikere, har vært avgjørende for at vi kan opprettholde produksjonen uten større avbrudd, avslutter han.