3. september 2024

Isfjord: Bartnes gir seg ikke før problemet er løst

For sjømatprodusenten Isfjord på Orkanger, er pålitelige kjøleløsninger avgjørende for å opprettholde produksjonen av laks og ørret i verdensklasse. Bartnes sørger for stabil drift og kontinuerlig oppfølging av kjøleanlegget på fabrikken.

Isfjord åpnet sin nye fabrikk på Orkanger i 2019. Her fileteres, pakkes og distribueres kvalitetsprodukter som fersk og røkt laks og ørret. Fabrikken leverer store mengder varer til dagligvarekjeder og lokale aktører i inn- og utland.

Avhengig av pålitelige kjøleløsninger

Adnan Kaniza, teknisk avdelingsleder hos Isfjord, forteller hvor viktig et optimalt kjøleanlegg er for driften.

— Hele 25 000 frysevarer skal holdes nedkjølt til enhver tid, så vi kan trygt si at kuldeløsningene er det viktigste maskineriet vi har på huset.

— Hvis kjøleanlegget ryker er vi avhengige av å få det operativt igjen så raskt som mulig for å unngå nedetid og svinn. Derfor er det godt å ha Bartnes i ryggen – de er en pålitelig partner, alltid tilgjengelige for service og feilsøking hvis det skulle være noe.

Skreddersøm og rådgivning

Isfjord sto ovenfor betydelige utfordringer da de skulle flytte inn i de nye fabrikklokalene på Orkanger. Kjølekapasiteten var nemlig feildimensjonert.

— Med hjelp fra Bartnes ble det gjort store utbedringer og ombygginger av kjøleanlegget, for at det skulle fungere best mulig. Vi har brukt Bartnes som rådgivere for å finne og eliminere mulige utfordringer som kan oppstå i hverdagen, forteller Adnan.

— Som samarbeidspartner er Bartnes løsningsorienterte, og hjelper oss med mye mer enn bare kjøling.

— Gir ikke opp før problemet er løst

Isfjord og Bartnes har samarbeidet i en årrekke, men etter åpningen av Orkanger-fabrikken, utviklet vi et større og tettere forhold

— Vi krever mye oppfølging og spesialkompetanse, og Bartnes stiller alltid opp. Selv om de er travelt opptatt med andre kunder, gjør de likevel alt de kan for å hjelpe oss, forteller Adnan.

— Jeg kan ringe når som helst på døgnet, og de svarer meg alltid. Bartnes gir god service, stiller opp til rett tid, møter opp ivrige – og gir ikke opp før problemet er løst.

For Adnan og Isfjord er kombinasjonen av teknisk kompetanse og tilgjengelig service svært verdifullt i arbeidshverdagen.

— Denne tilgjengeligheten, kombinert med høy teknisk kompetanse blant Bartnes sine teknikere, har vært avgjørende for at vi kan opprettholde produksjonen uten større avbrudd, avslutter han.

Les også